Welcome in the sunny California - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu Welcome in the sunny California - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu

Welcome in the sunny California

Blijf op de hoogte en volg Wouter

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Hoi luitjes,

Ik ben er! Na 26 uur reizen, zit ik nu in mijn huis in Fresno. Niet voor lang, want we gaan verhuizen. Het huis zou over een maand klaar moeten zijn en het is echt prachtig!!! En we krijgen kippen, zo leuk :)
De vlucht ging hartstikke goed. En wat zijn de Amerikanen aardig!!! Ik heb met fantastische mensen gesproken, cowboys gezien (overstap in Phoenix) en mn eerste dollars uitgegeven aan achterlijk goedkope coca cola in een veel te groot flesje :)

Fresno is warm. En dan bedoel ik echt, echt heel warm. 42 graden is hier niet abnormaal. Mijn gastvader heeft me sterk geadviseerd om de ventilator non stop aan te laten als ik ga slapen, anders word ik rond 3 uur wakker in een sauna. 's Nachts koelt het niet heel veel af, en is het nog gewoon 23 graden of soms meer. Dus veel drinken. Gelukkig is het water hier erg zuiver en proef ik geen verschil met het water in Nederland.

De komende weken ga ik vooral mensen ontmoeten, afspraken hebben op school over mijn vakken en weet ik veel wat, en gewoon wennen aan het ritme hier in Fresno. Ik ben er pas een dag, maar ik kan je vertellen dat het enorm vermoeiend is om in een totaal andere situatie met andere gewoontes te vallen.

Vandaag ben ik met mijn gastvader wat spullen gaan kopen die nodig waren, in mega grote warenhuizen. Daar verkochten ze ook telefoons, en een half uur later liep ik naar buiten met de Iphone 5c voor maar $140, omgerekend 104,40. Dit is geen grap, de amerikanen maken het belachelijk goedkoop hier, en ze wilden de vooraad kwijt in verband met de komst van de nieuwe Iphone 6. Voor slechts 30 dollar(22 euro's) per maand heb ik daarbij onbeperkt smssen, 350 belminuten en 3G.

Vond je dit al schokkend nieuws, dan gaat het komende helemaal te gek worden: Ik heb hier in Amerika tot nu toe gegeten: appel, nectarine, perzik, biologische kip, soort pompoen en ui. Geen junk food, geen ongezond eten, alleen biologische producten. Dat is natuurlijk niet wat ik verwachtte bij een amerikaan, maar mijn gastvader heeft een biologisch dieet wat ik respecteer, en om eerlijk te zijn, was het eten echt allemaal lekker!! De junkfood komt nog wel met mn vrienden na of onder school dus daar maak ik me geen zorgen om. Ik leef liever te gezond dan te ongezond !!!

Schokkende gebeurtenis nummer 3:
Fresno is zo giga rijk. Alle huizen hier zijn mega super groot. En dan dacht ik dat dat alleen mijn wijk was. Nee hoor, we zijn met de auto gegaan door Fresno, echt niet normaal mooi. Toen nam mijn gastvader mij mee naar het meest absurde ding dat ik ooit heb meegemaakt. We reden naar een wijk, waar ALLE huizen, een mega schuur hebben met een persoonlijk vliegtuig. als je die wijk uitrijd, kom je uit bij hun persoonlijke opstijg of landingsbaan. Die mensen hebben echt teveel geld over, om 'ff' een vliegtuig aan te schaffen. Ik heb mn ogen goed uitgekeken dus.

Over 3 weken ongeveer zal ik verhuizen naar het huis wat mijn gastvader nu aan t bouwen is. Het is al heel ver, en t is gewoon mega groot: ik heb mn eigen 2 persoonsbed, badkamer en uitzicht op de bergen. Ook is er een mega bibliotheek met een tv die groter is dan mijn bed ( bij wijze van spreken, maar ik heb nog nooit zo'n grote tv gezien)!!!

Als het af is stuur ik foto's mee :) Nu ga ik slapen, want ik heb vanacht weer maar 4 uutjes kunnen slapen dus ik ga nu mega die slapen, en morgen om 7 uur naar de verse groentenmarkt van de lokale boeren.
Living a healthy but wonderful life!!
Ik heb het hier echt naar mijn zin. T is hier prachtig.

Take care everybody!!
Regards, Wouter

  • 09 Augustus 2014 - 08:41

    Harriet:

    Super Wouter, wat een luxe! Geniet ervan!

  • 09 Augustus 2014 - 08:58

    Rein:

    Oehh. Wat schokkend allemaal, geniet er maar van.

  • 09 Augustus 2014 - 10:22

    Mam:

    Top Wouter en nu maar het Amerikaanse leven in!!!!

  • 09 Augustus 2014 - 15:50

    Franka:

    hoi wouter wat fijn om te lezen dat je er bent en dat alles goed is gegaan geniet ervan gr theo en franka

  • 11 Augustus 2014 - 21:31

    Celine:

    Ik ben jaloers, je hebt zo'n geluk! Heb maar een dubbel geweldige tijd, ook voor mij :P

  • 12 Augustus 2014 - 11:59

    Jennifer:

    Klinkt helemaal fantastisch !!

  • 15 Augustus 2014 - 16:00

    Gini:

    Fijn dat je goed bent aangekomen na de teleurstellende week, dat je niet mocht vertrekken. Wat je schrijft klinkt allemaal geweldig. Geniet ervan en ik geniet van je reisverslagen.Groet Gini

  • 15 Augustus 2014 - 16:00

    Gini:

    Fijn dat je goed bent aangekomen na de teleurstellende week, dat je niet mocht vertrekken. Wat je schrijft klinkt allemaal geweldig. Geniet ervan en ik geniet van je reisverslagen.Groet Gini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Dit is mijn reisblog waarin ik jullie (zo goed mogelijk) op de hoogte ga houden over mijn avontuur in Fresno, California waar ik 11 maanden zal blijven wonen.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12746

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Expanding my horizon: Livingstone, Zambia

03 Augustus 2014 - 17 Juni 2015

Sunny California... I'm going to Fresno!

Landen bezocht: