Yosemite park en high school musical - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu Yosemite park en high school musical - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu

Yosemite park en high school musical

Blijf op de hoogte en volg Wouter

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Hoi pipeloi!

Deze week is echt een week die in het teken staat van wennen, en cultuur snuiven. Ik wil jullie hierin over 2 dingen vertellen: Yosemite park en mn school.
Afgelopen weekend ben ik naar Yosemite park gegaan met mijn gastvader. Dit is een van de nationale parken in amerika, en deze behoord tot de mooiste. Wat een fantastische ervaring is dit park, maar 2 uur rijden van ons huis. Helaas wordt het gebied nu geplaagd door bosbranden, dus was de lucht niet heel helder en alles nog droger dan normaal, waardoor de watervallen minimaal waren. Maar echt, super, super mooi! (foto's komen ook op deze site). We zijn naar een heel mooi uitzicht bovenop een waterval geklommen, waarbij we waren omringt door eekhoorns die snapten hoe ze dik konden worden van de toeristen. Dus niet alleen de mensen hier hebben overgewicht, de eekhoorns ook :p.
De temperatuur viel die dag mee en was rond de 32 graden. Het gekke is dat ik me hier niet hoef in te smeren, omdat je zorgt dat je tussen 2 en 4 wel binnen blijft. De rest van de dag kan je niet echt verbranden heb ik gemerkt, mijn gastvader zei iets over de stand van de zon dan ofzo.. dus zonnebrand is nog niet nodig :D.
Anyways... het schijnt nogal normaal te zijn om herten of beren te zien als je in Yosemite bent. Helaas ben ik zo iemand die altijd de pech heeft nooit iets te zien (mams ziet regelmatig herten in t bos bij het uitlaten van Cisco, ik heb er nog nooit een kunnen treffen). Dus geen beren of herten voor mij. Wel heb ik een slang gezien die schijnbaar giftig was, daar zal ik ook een foto van uploaden. geen idee hoe het diertje heet.

Omdat Yosemite park zo achterlijk groot is, ga ik dit weekend weer met mn gastvader en kennis daar naar toe. Dit keer gaan we naar Big Sequoia park ofzo. Dat is het gedeelte met bomen die zo ontzettend groot zijn dat je auto eronder door kan rijden. Ik kan niet wachten om die joekels te zien.

Vandaag ben ik naar het bestuur gegaan van Clovis West High school, en zodoende ben ik ingeschreven. We besloten om even langs de school te rijden die 2 minuten verwijdert is van mijn huidige woonplaats. De school is al open, en mn Counselor was er ook al. Samen met hem heb ik mijn vakken uitgekozen en ik ben daar ontzettend blij mee.
Verplicht zijn: PE (gym), American Government en English.
Dan moesten we nog 3 keuzevakken selecteren. Ze vroegen wat ik leuk vind, en ik zeg: toneel en saxofoon. Nou is het idiote aan de verenigde staten dat ze dat gewoon als vakken beschouwen hier (net als pottenbakken, schoonspringen en handboogschieten), dus zodoende zijn 2 van mijn keuzevakken: Drama en Football band. Football band is echt super cool. Ik zit dus in een orkest dat speelt tijdens alle American Football (geen voetbal, dat is soccer) wedstrijden. Hartstikke gaaf vind ik dat. Volgende week van 4 uur 's middags tot 9 uur 's avonds heb ik een kamp maandag t/m vrijdag, dus dat is een goede gelegenheid om enorm veel mensen te ontmoeten (de marching band bestond al uit 125 man..)
Toen moest ik nog 1 vak kiezen, en eerst dacht ik aan spaans. Nou is mijn spaans niet goed genoeg waarschijnlijk voor Spaans niveau 3, dus zou ik in 2 moeten. Dit betekend les met kinderen van 14 en misschien wat lager opgeleiden leeftijdsgenoten. Daarbij is mijn accent niet zuid-amerikaans dus liet ik dit vak maar schieten. Mijn counselor opperde of ik wellicht zin had om een jaartje psychologie te volgen. Dat lijkt me heel interessant en daar heb ik ook ja op gezegd. Een jaartje onderzoek naar t brein lijkt me heel leuk zolang ik maar geen autopsy hoef toe te passen in een operatiekamer :p. Zodoende zien mijn schooldagen er als volgt uit:
1e uur: Drama
2e uur: Psychologie
3e uur: advanced band (football)
4e uur: Gym
5e uur: Lunchbreak (mag van campus af, duurt n uur)
6e uur: Government
7e uur: English.
1e uur begint om 7:55 (slik.. gelukkig is t 2 minuten lopen en anders schoolbus).
7e uur eindigd om 02:40

Toen ik de school binnenkwam ontmoette ik gelijk een vrouw die daar werkt die een nederlandse moeder heeft. Dat was enorm grappig en de gesprekken gingen over Kroketten, advocaatjes en Amsterdam. Het is enorm leuk om te zien dat mensen het zo spannend en stoer vinden dat je uit ons kikkerlandje Nederland komt! Ik had eerlijk gezegd verwacht dat niemand Nederland zou kennen. Het tegendeel is waar, ik heb het nog niet hoeven uitleggen! Dat komt nog wel als school begint denk ik (begin school is net als in NL 25 Augustus, al hebben jullie die maandag nog vrij peellanders).

Ik heb het hier nog steeds enorm naar mn zin, ben klaar voor mijn avond kamp van muziek en ik kijk uit naar school (nee mama, ik ben niet ziek in mijn hoofd geworden hier :) )

Ik hoop dat alles in Nederland lekker gaat, dat wimlex nog koning is en dat het weer niet te streng voor jullie is!
Heel veel liefs, en stroopwafels sturen mag, ik begin ontwenningsverschijnselen te vertonen door gebrek aan...

XXX WAUWturrr (zo leg ik het uit, anders kan ik het wel schudden) Fransen(spreek uit: frensen)

  • 14 Augustus 2014 - 23:11

    Franka:

    hoi wouter

    in een woord geweldig!!!!

    kei fijn dat het zo goed met je gaat.
    ik geniet nu al van je verhalen.
    ik wist al dat je goed kon schrijven maar dit is gewoon kei gaaf.
    ik zit het met een glimlach te lezen.
    wat zal jij genieten.
    heel veel plezier.
    maar dat zal wel goed komen
    xxx en een dikke knuffel franka
    ook de groetjes van theo en maikel


  • 15 Augustus 2014 - 00:19

    Jennifer:

    Haha WOWter! Is nog beter dan Woutah. Klinkt weer top!

  • 15 Augustus 2014 - 00:56

    Mam:

    Wauwturr
    Mijn zoon wat een belevenissen! Net terug in Deurne en dan zo'n boeiend verslag van over de oceaan! We smullen steeds van de continuing story from the States.Dat wordt een boek aan het einde van je uitwisselingsjaar:)

  • 15 Augustus 2014 - 16:05

    Gini:

    Ik sluit me aan bij Franka en je mam. Ik zit ook meteen smile te lezen. Geweldig, geniet ervan.

  • 18 Augustus 2014 - 21:03

    Mériam:

    Hi Wouter erg leuk om jou zo te kunnen volgen. Ook de foto's gemaakt in Yosemite zijn erg herkenbaarvoor ons (al is het al heeeeeel lang geleden ). wij vonden het daar ook prachtig. Geniet er maar volop van. Groetjes Mériam

  • 18 Augustus 2014 - 21:44

    Wouter:

    Bedankt voor alle leuke reacties!!

  • 18 Augustus 2014 - 22:07

    Ingrid :

    Jee Wouter, wat ontzettend leuk om te lezen!
    Het brengt weer allemaal herinneringen bij me naar boven van mijn tijd als aupair in de US.
    Grappig he, dat zoveel mensen inderdaad Nederland kennen.
    Gaaf dat je in de Football band gaat spelen...foto's graag op de KHD facebook ;-)
    Heel veel plezier en genietsels, maar dat zit wel goed:-)

    Groetjes,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Dit is mijn reisblog waarin ik jullie (zo goed mogelijk) op de hoogte ga houden over mijn avontuur in Fresno, California waar ik 11 maanden zal blijven wonen.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 12750

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Expanding my horizon: Livingstone, Zambia

03 Augustus 2014 - 17 Juni 2015

Sunny California... I'm going to Fresno!

Landen bezocht: