Band camp en... serieus: High School Musical?!!! - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu Band camp en... serieus: High School Musical?!!! - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu

Band camp en... serieus: High School Musical?!!!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

27 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo lieve vrienden aan de andere kant van de Oceaan of van waar het ook moge zijn.

Ten eerste bied ik mijn excuses aan voor mijn beroerde spelling. Werkwoordspelling is nooit mijn favoriet geweest en alle andere fouten zijn vanwege het ontbreken aan nederlandse autocorrectie op mijn laptop. Dus laat ik niet nog 10 opmerkingen hierover krijgen op deze post :P

De laatste keer dat ik jullie heb geschreven ging over Sequoia national park. School is inmiddels begonnen, en ik heb 2 fantastische dagen gehad!! Het fijne was, dat ik voor school begon een week lang naar Football band camp ben geweest op school, waardoor ik al vrienden had op mijn eerste schooldag. De campus van Clovis West High is echt belachelijk groot, en ik moet mijn best doen om niet te verdwalen. Daarom is de strategie: niet verlegen zijn, gewoon de weg vragen het beste wat je kan doen, want anders ben je simpelweg te laat in je lessen. En reken maar dat je die 6 minuten tussen de lessen door nodig hebt!
Korte samenvatting van mijn rooster nogmaals:
Drama
Psychology
Football band
PE : Physical Education (gym)
Lunchbreak
American Government
Engels
Mijn mening hierover:
-Drama is super leuk!! Het zijn allemaal crea bea mensen en gestoord, dus dat past precies bij mij. Mijn lerares, Miss Hahn, is een super aardige en gestoorde vrouw, precies zoals mijn allerleukste lerares op het Peelland College Louisan (Lou ik hoop dat je dit leest :P). We kunnen het goed met elkaar vinden en deed zelfs een super goed voorstel, hierover later meer.
-Psychologie is ook enorm interessant, en ik vind het enorm leuk om te volgen. Het is een echt studie vak en dat is af en toe ook wel goed voor me. Het is een gewone klas, dus nou moet ik zeggen dat het intelligentie gehalte niet al te hoog is bij sommige leerlingen, dus ik voel me best wel slim :-)
- Band is echt fantastisch, want ik heb al heel veel leuke mensen ontmoet op kamp. Dit voelt al heel vertrouwd en ik kan niet wachten om te spelen tijdens de eerste Football game deze vrijdag!!!
- PE/Gym is stom. Ik zit daar tussen allemaal kinderen van 14 en 3 andere seniors, omdat wij geen PE vervangende vakken hebben, maar dit sluit aan op datgene wat ik nog wou vertellen over Miss Hahn's voorstel.
- Government is leuk. De leraar is echt heel aardig en Amerikaanse geschiedenis gecombineerd met actualiteiten en politiek vind ik verassend genoeg best leuk hier.
-Engels, tsja dat was een puntje. Je hebt regular Engels en (volgens mij spel je) AP Engels. Oftewel: mega makkelijk Engels of mega moeilijk Engels (Huiswerk: 0 uur of een half uur vs 3 uur). Dat zou voor mij enorm lastig zijn dus heeft mijn gastvader mij in regular gezet, al wetende dat de kinderen in deze klas niet hetzelfde denkvermogen hebben als ik, en de leraar van 40 gedraagt zich als een kind van 18 die nergens iets om geeft net als de klas, dit vond ik niet zo leuk.

Nou dat ding van mijn drama docente. Ze vind me blijkbaar heel erg aardig en wou heel graag dat ik Rop ga volgen. Ze legde me uit dat dit een combinatie van Engels en Creative Arts is. Oftewel: precies dat wat mijn leven hier compleet zou maken. Door dit vak 2 uur per dag te volgen, zou ik PE (Gym) mogen laten vallen EN het stomme Engels. Dit is ongeveer mijn droom, maar daar tegenover staat ook een fantastisch vak: Rop leert je alles voor theater: Decors bouwen (dus handig worden in gereedschap wat ik goed gebruiken kan), Techniek voor een voorstelling (waardoor ik eindelijk iets van elektronica af kan weten), Acteren EN daarbij het vereisde Engels wat ik nodig heb. Dit is dus voor mensen zoals ik die cultureel en creatief zijn ingesteld (In de drama richting), die meer uur aan toneel willen spenderen. Het Engels zal dus soms ook een creatiever thema hebben bij een essay schrijven ofzo. Dat is dus echt fantastisch!!!
Hoewel haar klassen al vol waren, staat miss Hahn erop dat ik toch bij haar in de klas kom, en morgen gaat ze hoogpersoonlijk mee naar mijn Counselor om dat te regelen. Mijn rooster zou dan als volgt zijn:
1. Drama
2. Psychology
3. Band
4. American Government
5. Lunch Break
6. ROP
7. ROP
3 van mijn vakken zijn dan dus met een super leuke drama (en ook engels ) lerares, een vak is muziek en de andere 2 zijn ook heel leerzaam dus ik kan niet meer vragen dan dat :) Als dit morgen dus lukt ben ik een heel gelukkig mens, ik laat jullie nog weten hoe dat is verlopen.

Dan denk je, zo die wouter kan zijn geluk niet meer op. Wacht maar tot je dit hilarische feit leest. Mijn zus heeft al vaak grappen gemaakt over mijn High School Musical avontuur (omdat ik drama doe en dit slaat op de erg populaire gelijknamige films). Nu vertelde mijn drama docent dat het stuk van dit jaar gaat worden: High School Musical!!! Ik vind het echt te toevallig maar ik ga uiteraard mijn best doen om een van die rollen te bemachtigen. Maar ik schat mijn kansen wel groter als ik ROP doe, dan heb ik toch 3 lessen van haar in de week, dus wie weet... We wachten het af!!!

Deze zondag ga ik met mijn gastvader naar een stad 2,5 uur rijden, om een mega mooi en groot aquarium te zien (Sea Life eat your heart out)!! Hier heb ik veel zin in. Maandag hebben we een vrije dag want dan is het labour day :)

Door al deze drukte mis ik Nederland niet zo heel erg, maar daar ben ik wel dankbaar voor. De 2 en een halve week dat ik nog geen school had begonnen wel eenzaam te worden omdat ik alleen een gastvader heb die ook werkt, dus toen kreeg ik wel heimwee. Maar zoals ik mezelf al had voorgenomen, alles wordt beter als school begint, en daar heb ik mezelf nu gelijk in gegeven!!!
Dit was wat ik voornamelijk te vertellen had voor deze keer. Natuurlijk mis ik de gezelligheid wel van al mn lieve vrienden en diierbaren, maar ik ben er over 9 maanden en 20 dagen weer, dus dat is te doen, want dit toffe jaar kan ik maar een keer beleven!!! Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit te lezen, en voel je vrij om hieronder te reageren!! Groetjes aan jullie allemaal, Familie, vrienden, kennissen en zelfs de leraren (waarvan ik hoop dat sommigen mijn verslagen lezen zoals ze beloofd hadden ;) ) Voel je vrij om hieronder te reageren!!

Lots of love from Fresno,
and stay alive!!
XXXX Wouter/Walter Fransen
(Een donatie aan Nederlands snoepgoed is altijd welkom hoor, moet je even mijn adres vragen :P)

  • 27 Augustus 2014 - 07:21

    Harriet:

    Hoi Wouter, leuk te lezen dat het zo goed gaat allemaal! Klinkt echt super.
    Have fun! Harriet

  • 27 Augustus 2014 - 08:44

    Louisan:

    Gaaf Wouter dat je een dergelijke kans krijgt. En ik voel me uiteraard zeer vereerd door jouw omschrijving van mij als gestoord mens ;).
    Geschiedenis is overigens ook een heerlijk vak in Nederland, als je er maar voor open staat. Soms vereist dat ook een manier van denken die gemakkelijker wordt wanneer je ouder wordt.
    Tof verslag om te lezen en het viel heel erg mee met die spelfouten. Op alle fronten geldt dus: oefening baart kunst!
    Liefs
    Lou

  • 27 Augustus 2014 - 09:48

    Tim:

    Wat ik me nou altijd afvraag. Is het Amerikaanse schoolleven nou echt zo chaotisch als in de film?
    Maar het klinkt alsof je het er wel naar je zin hebt, houden zo Mr. John Smith.

  • 27 Augustus 2014 - 13:42

    Anna:

    Heey wouter !
    Dit klinkt allemaal super gaaf !
    Wat een leuk vakken paket heb jij. kon dat in nederland maar :(
    maar heb jij nou elke dag dezelvde vakken of heb je ook nog normale vakken zoals wiskunde ofzo ?
    xxx anna
    echt heel veel plezier daar !!

  • 27 Augustus 2014 - 15:47

    Nikki:

    Wow Wouter ik ben echt zwaar jaloers op jou. Klinkt allemaal erg leuk!
    Tot over 9 maanden.

    Lmv Nikki

  • 27 Augustus 2014 - 20:45

    Vera Keijsers:

    Hey Wouter, wat typisch dat jou dit weer mag overkomen met High School Musical :) Heel tof trouwens dat je dit mag meemaken met de Rob-klassen, zal een hele leuke ontwikkeling voor je zijn!
    Veel plezier komende tijd, ik blijf lezen vanuit Tilburg :)

    Liefs!

  • 27 Augustus 2014 - 22:23

    Mama:

    Wouter
    Be prepared for the good and the bad times :) enjoy the good times and think of them during the bad times. Laat maar komen dat Highschool schooljaar!

  • 27 Augustus 2014 - 23:23

    Irene:

    Hallo Wouter, fijn voor je dat je het al naar je zin en vrienden krijgt. Voor jouw een leuk vakken pakket, en voor ons leuk om te lezen hoe het met je gaat. Vele groetjes aunt Irene

  • 01 September 2014 - 18:23

    Sabine Hendrikse:

    Hi Wouter,
    ik vind je verhalen ontzettend leuk! Gaaf dat je zowel je toneel als ook je muziek kunt uitoefenen! Geniet van je leven daar en blijf vooral schrijven :)
    Groetjes uit Nuenen,
    Sabine

  • 01 September 2014 - 23:00

    Gini:

    Het gaat nu lekker daar. Het is een plezier je verhaal te lezen. Ga zo door met schrijven dan kunnen wij met een lach je verhaal lezen. Fijn dat je het naar de zin hebt en hopelijk kun je je creatieve kanten heel goed ontwikkelen de komende tijd. Geniet ervan. Groet Gini en fam.

  • 05 September 2014 - 22:32

    Celine:

    Donatie snoepgoed, coming!

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Dit is mijn reisblog waarin ik jullie (zo goed mogelijk) op de hoogte ga houden over mijn avontuur in Fresno, California waar ik 11 maanden zal blijven wonen.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 12741

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Expanding my horizon: Livingstone, Zambia

03 Augustus 2014 - 17 Juni 2015

Sunny California... I'm going to Fresno!

Landen bezocht: