I am the master of my own experience!! - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu I am the master of my own experience!! - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu

I am the master of my own experience!!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo allemaal,

Er is weer het een en ander gebeurd (YFU bijeenkomst, bijzondere mensen ontmoet en The Big Fresno Fair)!! Naast de 'tastbare' gebeurtenissen gaat er ook veel om in mn koppie, en dat wil ik ook graag delen met jullie.

Oke, om even te beginnen: 4 oktober (denk ik..) was mijn eerste bijeenkomst van mijn uitwisselingsorganizatie. Van YFU woont er eigenlijk maar 1 ander meisje in Fresno, en 4 wonen een dik uur buiten de stad. Het was veel informatie en de andere studenten waren erg verlegen en spraken niet veel, ik hoop dat de volgende keer het wat losser is, zodat we een mooie groep kunnen vormen (Meisjes komen uit Thailand, Bangkok of Honkong , Japan, Duitsland en Italie). Maar het was erg fijn om wat ervaringen te delen!
Om in dit kader door te gaan, via facebook ben ik in aanraking gekomen met een groep voor uitwisselingsstudenten in Cali 2014-2015. Hier heb ik tot mijn grote verbazing een hele bubs aan mensen gevonden van andere organizaties. Al snel wou ik meer mensen leren kennen dus samen met een Franse jongen heb ik in River Park, het uitgaansgebied van Fresno, afgesproken. Samen als foreigners zijn we naar Five Guys gegaan waar ze de beste hamburgers hebben, en daarna naar een frozen yoghurt winkel. Al snel sloot er een ander Frans meisje aan, en nog een Franse Jongen en tot slot een Deens meisje die (newsflash!) op mijn school zit. We hebben echt een fantastische tijd gehad als de vreemdelingen in het centrum, en we gaan zeker vaker leuke dingen doen, en dan probeer ik ook nog wat mensen uit mijn groep mee te nemen en zij van die van hen.. Zo hopen we op een mooie grote internationale groep :)

En dan, de Fresno Fair: De meest absurde en ongezonde plek op de hele aarde. Ik ben afgelopen woensdag met mijn gastvader gegaan en toen was Snoop Dog aan het optreden (woepsdiedoew... ik vond het niks en t stonk naar wiet). Maar die Fair/kermis is zo huge en totaal niet wat je van een kermis verwacht. Uiteraard is er een heel groot gok en attracties gedeelte. Een soort Deurne kermis eat your heart out maar dan 100 times bigger. Met achtbanen, kraampjes waar je goudvissen kan winnen (jezus dat is populair hier zeg) en knuffels die je ook in Despicable Me ziet.. Maar dan heb je nog het dieren gedeelte, een mega gebouw met koeien, schapen, zwijnen, biggen en geiten. Persoonlijk vind ik dat hartstikke zielig want ze zaten allemaal in mini hokjes, maar de Amerikanen vinden het prachtig (en beseffen niet hoeveel van die beesten ze eten elke dag). In Nederland wordt er toch iets beter met vee omgegaan dan hier.
Dan is er nog een mega landbouw gedeelte met gewassen uit alle gebieden, een grote fotografie expositie en een kunst gedeelte. The Fair is dus een veelzijdige plek. Oeps, ik vergeet het grootste element: JUNK, JUNK AND JUNKFOOD. Elke meter is gevuld met eten uit alle streken van de wereld: Kebab, Mexicaans, Pizza, Friet, Churros (omg), Aziatisch, Corn dogs, Cinnamon roles, Burgers, Ice cream, alle soorten drinken, pretzels, wafels, turkey legs, deep fried oreo's (omg), deep fried butter (ja, echt waar) en vast nog veel meer wat ik nu vergeet.
Vanavond ga ik weer, dit keer met vrienden, en ik zal niet ontkennen dat ik wat ga eten want het klinkt allemaal heel goed...

Ik moet jullie vertellen, als je een jaartje weg gaat van je 'normale' leven, leer je alles zo erg waarderen. Ik heb hier geen broers of zussen, moeten jullie eens nagaan hoe erg ik mijn lieve broer en zussen nu mis en waardeer, ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik ben enorm blij dat ze in mijn leven zijn!!
En dan mijn ouders. Hier heb ik geen moeder, en wauw, dat is moeilijk. Ik kook hier elke dag en poets het huis, want mijn gastvader is een goede advocaat die veel moet werken. Ik vind dit echter geen slecht ding want ik leer nu heel goed om voor mezelf en anderen te zorgen. Dat is een groot goed voor later denk ik. Als ik terug ben, dan ga ik nog 10 keer meer later zien hoe erg ik mijn pap en mam waardeer!!
Ook al mijn vrienden die mij al een lange tijd kennen, jullie hebben zeker positieve invloed gehad op wie ik nu ben en ik kan jullie niet genoeg daarvoor bedanken.
Ja, dit avontuur is een eyeopener. Ik realizeer dat ik mezelf nu op een iets meer volwassen manier analyseer en dat komt denk ik doordat ik hier gedwongen word om voor mezelf te zorgen en mijn leven opnieuw heb moeten opbouwen. Tot zover wil ik zeggen dat dit aardig lukt, ik ben nog geen kilo aangekomen, ik ben kern gezond en gelukkig. Elke zondag een lange wandeling door Fresno om toch even te zien waar ik ben en gezond te doen. Ik blijf lekker mezelf hier en tot zo ver heeft dat positieve uitkomsten.

Ik kan wel dagen blijven schrijven, maar dat is niet de bedoeling. Nog wat korte mededelingen:
- Ik heb pepernoten gebakken en ze waren tot mijn schrik zo echt dat ze binnen een dag op waren.
- De audities voor high School Musical beginnen 4 november en ik ga zeker auditie doen.
- Deze week is Homecoming en 25 november is Sadie's (een dance, vertel ik later)
- Nee, we zijn nog niet verhuisd want er zijn veel vertragingen en ik verwacht dat het nog 2 weken duurt, of meer. Zodra ik ben verhuisd laat ik het jullie weten!!

Ik hoop dat alles nog steeds heel goed gaat in Deurne, Meijel, Neerkant, Vlierden, Helmond, Rips en alle leuke gekke plekken in Nederland :)
Veel liefs,
Wauwter Frensen
(ps. in het nieuwe huis heb ik een goede computer en kan ik weer foto's uploaden, mijn oude laptop doet moeilijk, excuses!!)

  • 12 Oktober 2014 - 23:34

    Harriet:

    Pepernoten zagen er geweldig uit!
    Who invited you for Sadies day?
    When is the high school musical?
    We are home. Got here this morning and are trying to stay up and be rational as long as possible :)

  • 12 Oktober 2014 - 23:40

    Wauwter Himself:

    Hey Harriet,
    Ik ga naar Sadie's met Maddy, een vriendin van Band.
    High School Musical is denk ik in maart.. Ik hoop dat ik een rol krijg.
    Good luck with your jet lag!!!

  • 13 Oktober 2014 - 00:03

    Lisanne:

    Aaaaaaah!!! Likewise mini!! Mis jou ook, ben nu weekendje in Deurne en dat is mega raar zonder jou (en Cisco, mijn 2 goud-blonde maatjes!). Maar jaar vliegt voorbij en nu al het nieuwe er af gaat kun je pas echt eigelijk gaan genieten. Nu hoef je niet meer na te denken over elk klein dingetje maar krijg je een nieuw ritme te pakken! Super goed dat je initiatief neemt om met mensen af te spreken! Zo wordt je leven in Fresno nog leuker(: geef ze maar veel pepernoten (: zxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ITS SO FLUFFY IM GONNA DIEEEEE!!!!!

  • 13 Oktober 2014 - 00:07

    Marloes:

    Sounds good broertje ;)!

  • 13 Oktober 2014 - 00:51

    Irene:

    hallo Wouter, ook jouw verhalen lees ik graag. Het gaat goed met je en al veel vrienden gemaakt. Eten in overvloed, dat je geen kilo's aankomt in The USA met al dat heerlijk eten , nou dan zou ik nog een heerlijke hamburger eten!! Succes weer voor de komende weken en have Fun. Je tante Irene X

  • 13 Oktober 2014 - 03:15

    Jelle Buijs:

    Prachtig

  • 13 Oktober 2014 - 07:09

    Mama:

    Lieve schat
    Jij verwent ons met je geweldige verhalen over jouw Amerikaanse leven in Fresno. Jij timmert goed aan de weg daar, als jij ons zo blijft bevoorraden met die heerlijke verhalen van je kun je er een boek over uitgeven! Nu nog de foto's :)
    X mam

  • 13 Oktober 2014 - 13:26

    Gini:

    Ha Wouter, nou, ik sluit me bij al die vorige verhalen aan. Wat lief van je dat je je familie zo in het zonnetje zet. Geniet weer en kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groet uit Wanssum

  • 14 Oktober 2014 - 00:44

    Inge:

    Wouter,
    Het klinkt allemaal echt super gaaf! Ik ben echt jaloers op je, woops haha. Nog super veel plezier!!
    x Inge :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Dit is mijn reisblog waarin ik jullie (zo goed mogelijk) op de hoogte ga houden over mijn avontuur in Fresno, California waar ik 11 maanden zal blijven wonen.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 12736

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Expanding my horizon: Livingstone, Zambia

03 Augustus 2014 - 17 Juni 2015

Sunny California... I'm going to Fresno!

Landen bezocht: