goede tijden, drukke tijden. - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu goede tijden, drukke tijden. - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Wouter Fransen - WaarBenJij.nu

goede tijden, drukke tijden.

Blijf op de hoogte en volg Wouter

26 November 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo lieve mensen die 15 uur vliegen van mij vandaan zijn!

Poeh, het gaat goed met mij hoor. 26 november, en dat te bedenken dat ik 7 Augustus dat emotionele afscheid nam van iedereen. Het lijkt net alsof dat vorige week was. Wat is mijn conclusie daaruit? Simpel: 200% genieten van mijn jaar in Fresno, want voor ik het weet zit ik al weer in dat verdomde vliegtuig terug.
Dat genieten lukt aardig. Er is in de tussentijd hier veel gebeurd; Ik ga naar veel voorstellingen van de scholen in Fresno (gratis omdat ik drama doe, yeey), zowel musicals en toneelstukken waarvan ik veel leer. Niet alleen toneelwijs, maar ook engelswijs (zoals u ziet gaat mn Nederlanders er niet op vooruit). Ook ben ik met mijn ROP (drama/engels) klas naar Monterey gegaan, een mooie stad aan de Grote Oceaan. Nu moet ik jullie vertellen, het heeft in Fresno pas 3 keer geregent. En uiteraard is California niet zo handig in het plannen van regen, want een van die dagen was Halloween (hierover later meer), en dat was ook de dag dat we naar Monterey gingen... Verzopen katjes waren wij, toen we om 7 uur 's avonds uit de bus stapten. Maar goed, snel opwarmen, cowboy kleren aan, en Halloween vieren!!!
Want ja, ik heb mijn eerste echte Amerikaanse Halloween mogen meemaken, en die was geweldig :) Ik ben door vrienden opgehaald (ja, ik word altijd opgehaald want ik kan dus niet rijden en alles is ver weg in een grote stad) en toen gingen we naar een feestje. SCHOKKEND NIEUWS: ALCOHOL IS NIET VANZELFSPREKEND BIJ EEN FEESTJE HIER, ER WAS GEEN DRUPPEL ALCOHOL. Leer ervan Nederland :P. Uiteraard was er wel eten. En niet zo'n beetje. Als jullie met mij en mn familie naar Kreta waren gegaan een aantal jaren geleden, en die Duitse familie een onder eten bedenkte tafel zag wegschranzen, en dan nog 2 van die tafels erbij zou denken.. Nou zoveel eten is er dus op een Amerikaans 'feestje'. Klinkt raar? ja, zo ben ik.

Door naar het sociale leven:
Met vrienden zit het wel snor, ik heb echt al goede vrienden gemaakt, die nu al (tot eigen ergernis) elke dag roepen dat ze me zoooo gaan missen en dat ik niet weg mag hier. Dit heb ik ook gemerkt met Cisco (KNGF hond), mensen richten zich heel erg op je vertrek, terwijl ik mezelf liever richt op de toffe maanden waarin je nog plezier kan maken!! Maarja, die angst voor afscheid is iets menselijks.
Ik heb geauditeerd voor de school musical; High School Musical the Musical. Natuurlijk geen textrol, omdat ik toch een accent heb, maar mijn drama docente heeft mij 4 rollen gegeven in het ensamble, en dat is super veel. Dit betekend dat ik in maar liefst 9 liedjes zing, dans en acteer. Omdat ik 4 rollen heb, moet ik elke dag van 3 tot 6 repeteren, en daar zat ik zo erg op te wachten! Ik vul eindelijk mijn dagen hier en dat bevalt me super erg. School is nog steeds 2 vingers in mn neus, en alles is 100% zo'n beetje.. Ik ben een beetje bang voor mn examen jaar in Nederland, maar ik ben bereid om me helemaal in de studie te storten als ik terug ben, dus dat komt goed. Helaas is het nu veel te laat om vakken te wisselen, dus ik zal het ermee moeten doen.

Eindelijk, eindelijk zijn mijn gastvader en ik verhuist naar een mega groot huis ver van mn school af. Wauw, wat een luxe is dat huis, echt ongeloofelijk. Mijn gastvader was een beetje ongeduldig, dus we zijn redelijk vroeg ingehuist, waardoor we nog geen wasmachine en droger hebben (redelijk irritant, ik moet nu alles handmatig wassen, maarja.. t moet maar). Het warm water is net gefixed waardoor we eindelijk warm kunnen douchen en gisteren zijn de TV's aangesloten. De trappen worden nu gespoten, met giftige stoffen ofzo, dus vandaar dat ik nu naar een Starbucks ben gelopen, en met mn koffie en laptop zit te chillen hier, terwijl ik dit verslag schrijf. Ik moest tussen 8 en 3 uit huis zijn, dus dat is wel even irrirtant, want zo heb ik niet echt een vakantiegevoel. OJA, sorry! Vergeten te vertellen, ik heb Thanksgiving vakantie voor een weekje, dus ik kan lekker uitrusten! Nouja, niet echt met die verbouwingen maar het gaat om het principe.
En morgen is het zo ver! Thanksgiving. Samen met mijn gastvader en 16 familieleden gaan we lekker bij elkaar zitten en vreten tot we er bij neervallen. Ik ga ook een enorme dosis pepernoten maken voor alle kinderen die komen, dus ik heb er enorm veel zin in!

Jullie hebben het misschien al in het nieuws gehoord: Het is KOUD in de Verenigde Staten. Maar dan ook echt koud. Omdat ik dus naar Fresno ging, dachten we, joh laat die winterkleren maar thuis. Daar heb ik enorm veel spijt van, dus ik ga met black friday mn kans slaan en goedkoop shoppen zonder neergeslagen of gestoken te worden. Dit wordt nogal veel gebruikt als grapje. Black friday, de dag na Thanksgiving, is een mega uitverkoop en heel veel winkels, en alle mensen in Amerika staan dan al sinds midden in de nacht te wachten tot die deuren open gaan. Er word dan geduwd, gevochten om kleren en weet ik veel wat. Ik wil puur en alleen voor de chaos even kijken. Raar landje is het toch haha.

Ik ben bijna klaar hoor! Ik wil nog even vermelden dat muziek super goed gaat, en dat ik eerste saxofoon en sectieleider ben in concert band. Heel leuk, 6 saxofonisten die heel mooi mij gehoorzamen!

Wil je mij nu steunen met Sinterklaas voer of iets dergelijks, stuur me een berichtje en ik geef je mijn nieuwe adres ;) Donaties naar mijn bankrekening mogen ook hoor!
nee, even serieus, ik heb het hier enorm naar mijn zin en ik geniet zo veel mogelijk!!! Ik denk dat ik in het nieuwe jaar weer een verslag schrijf over de feestdagen, wat heb ik daar zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I love you all and I wish everybody a happy Sinterklaasfeest and Christmas. See you in 2015!

Yours,
Wouter Galapagos Islands Fransen
(zo word ik door een vriendin genoemd, omdat ze mn doopnamen te moeilijk vindt)

  • 26 November 2014 - 20:39

    Rein:

    Super leuk om te horen dat het zo goed met je gaat!!
    Geniet er dan ook maar super van de rest van het jaar.
    XXX Rein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Dit is mijn reisblog waarin ik jullie (zo goed mogelijk) op de hoogte ga houden over mijn avontuur in Fresno, California waar ik 11 maanden zal blijven wonen.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 12784

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Expanding my horizon: Livingstone, Zambia

03 Augustus 2014 - 17 Juni 2015

Sunny California... I'm going to Fresno!

Landen bezocht: